V súčasnosti je známych niekoľko diét a popravde, každá hlása niečo iné. Niektoré z nich zanikli, iné zostávajú relatívne populárne a takisto pribúdajú nové. Niektoré vravia o prísnom vylúčení tukov, iné sacharidov a ďalšie zas takmer úplne všetkého. Ak sa pozriete na články opisujúce tú ktorú diétu, vlastne zistíte, že nezdravé je všetko a so všetkého sa priberá. Kde je potom teda tá zlatá stredná cesta a pravda?

  • Na túto otázku sa musí odpovedať individuálne. To je asi najpravdivejší záver, ktorý sa dá poskytnúť. Hoci viem, takýto záver nie je dostatočne uspokojivý.

váha, meter

Preto sa opisom skúsme zamerať na niektorú z diét, ktorá pretrvala a teší sa rastúcej popularite aj v súčasnosti. Je ňou bielkovinová, proteínová diéta, respektíve ketodiet Prodietix.sk.

Tá sa vyznačuje tým,  že vo svojom jedálnom lístku preferuje stravu výdatnú na príjem bielkovín, čiže proteínov. Jej klasická podoba vraví o zvýšenom príjme týchto potrebných živín, pretože napomáhajú k zdravému svalstvu a k zdravej funkcii orgánov, respektíve tiež k správnej funkcii metabolizmu.

šalát, diéta

Niektoré rady z tejto kategórie proteínového stravovania pozerajú na príjem sacharidov prísnejšie, iné menej. Z hľadiska tukov niektoré vravia o tom, že ak ide o ich prírodnú a rastlinnú formu, sú tolerované a vlastne veľmi vítané. Iné však tento príjem regulujú a vravia o špeciálne upravených potravinách so zníženým obsahom tukov a sacharidov, no pritom so zvýšeným výskytom bielkovín.

Prakticky vo všetkých týchto prípadoch je cieľom dosiahnuť v našom tele stav ketózy. Je to proces, v ktorom si naše telo určí za primárny zdroj čerpania energie tuky a tieto tým bude rýchlejšie a funkčnejšie spaľovať. To sa však dá dosiahnuť len za predpokladu, ak v tele bude indispozícia primárnej energetickej látky, čiže sacharidov.